onsdag, oktober 15, 2008

Vener

Idag gick jag och Ea till droppen för att lämna blod. Jag var sjukt taggad, det kändes som om jag hade världens bästa blod. Ni vet känslan. Med mitt grymma och värdefulla blod tog vi hissen upp till droppen. Väl där fick man fylla i ett formulär. Efter det gick jag in i ett litet rum med en som jobbade där. Hon kollade igenom mina papper och frågade mig lite saker. Allt såg sjukt bra ut och jag var nöjd. Sedan var det dags för provtagning, kolla vilken blodgrupp man är med i, om man har bra blod och sånt. Men det fick inte jag göra. Mina vener var för små, och nu snackar vi inte lite för små utan lika-tjocka-som-nålen för små. Flera av tanterna kom och kollade. Fick höra att jag skulle växa upp. Tråkigt för mig och kanske ännu tråkigare för dem. Fast jag fick en macka ändå.

2 kommentarer:

  1. Anonym3:20 em

    Bra att försökte men kanske lika bra... du skulle ju träna idag eller? har lämnat blod och vet hur fruktansvärt trött man blir efteråt!!! man skall inte träna samma dag. Vi är inte lika på detta sätt då mina vener är stora och ytliga jag får alltid "beröm" för att det är så superlätt att sticka mig! Hoppas att du växer upp snart vännen.

    SvaraRadera
  2. Wow, har du WE/JL hörlurar?! Är de bra?

    SvaraRadera