torsdag, november 20, 2008

"jag är en riktig julgris"

Lasse Kronér ska alltså vara gubben i rutan på julafton, allas vår julvärd. Det kan ju bli fint. Jag gillar Lasse. Han pratar göteborska och är ständigt glad. Funderar lite över citatet "jag är en riktig julgris". Ingen aning om vad snubben menar där faktiskt. Känns nästan lite läskigt. Är det inte julgrisen som ligger på julbordet med ett äpple i munnen? Och där står han på bilden med utsträckta armar, öppen mun och liksom kallar på äpplet. Kan bli väldigt intressant det här.

Vinnaren av rebusen är Anonym. Grattis Anonym! Rätt svar var alltså Käkben.

2 kommentarer:

  1. Anonym9:53 fm

    Han vill inte bli uppäten! bara vara som en liten tomte till oss alla :-) känns fint! goa gubbar....

    SvaraRadera
  2. Anonym10:17 fm

    Oh, käkben:D smart!

    Jag gillar också den posen. Den pryder mitt ansikte med allvar samt distans samtidigt som man försöker se bra ut men med ironi bakom sitt utseende. Så tänker jag. Luddigt? ja, kanske.

    Ha ha, jag är så nervös över vad folk ska tycka om bildern. De gestaltar mig verkligen i mina fulaste stunder. Usch.

    SvaraRadera