måndag, december 01, 2008

Juleklappar

Varje år har vi samma problem. Samma hysteri över vad vi ska ge våra nära och kära. För att underlätta lite tänkte jag ge er lite förslag och tips. Okej.
Tips nummer ett:
Försök avgöra vilken person det är du ger presenten till. Är det en svindålig present kan man antingen välja att göra själva inslagningen till ett mästerverk eller inte. Är det en mormor eller farmor är detta en bra idé. De blir glada om man lägger ner lite tid. Är det däremot en liten lillebror får han bara höga förhoppningar och blir skitsur när han inser att det är en sleten pepparkaka han får i julklapp.
Tips nummer två:
Köp inte en massa småpresenter. Köp en bra present istället för tre halvdåliga.
Okej. Nu till julklappsförslagen. De bästa ligger i min hjärna och ska användas i år. Därför blir de de näst bästa jag lägger upp här. Är det någon som har kris får ni maila mig.
Bästa julklappen ever skulle kunna vara denna. Okej, det kanske var att överdriva lite. Men ändå.
Annars är upplevelser en himla fin present, där kan man avgöra lite hur budgeten ser ut. Är man skitfattig får lillebrorsan nöja sig med en sväng till godisaffären liksom. Är man däremot svinrik är en resa aldrig fel.
Vill man köra säkert är ju presentkort en bra idé. Fantastiskt torrt men alltid uppskattat.
Om mina tips var det sämsta du läst kan ni ju alltid kolla här.

5 kommentarer:

  1. Anonym10:04 em

    tack för tipsen.
    /Jenny

    SvaraRadera
  2. för mig ja beställt en sådan bok :D

    SvaraRadera
  3. Anonym8:49 fm

    Härligt! Men nu är jag satans nyfiken på vilka "klappar" som finns i ditt huvud?

    Du som vann style by mats-tävlingen :D?

    SvaraRadera
  4. Klappar jag önskar mig? Kommer strax :D

    SvaraRadera
  5. Anonym9:27 em

    du kunde la länkat till min blogg där jag har typ 1000000 st asbra julklappstips :O

    SvaraRadera