lördag, maj 08, 2010

Regnbågens muffins

Ja, så tog jag tag i saken och bakade de där läskiga muffinsarna.

Tog ett eget recept som jag visste fick ganska tjock smet så färgerna inte skulle rinna ihop.

2 ägg
2 dl socker
1 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
3,5 dl vetemjöl
1 dl yoghurt
1,5 dl smält smör
1 "klick" lemon curd (jag höftade i lite på känsla)
Blå, grön, gul och röd karamellfärg

Sätt ugnen på 225°C. Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt vaniljsocker, bakpulver och vetemjöl. Blanda om lite snabbt.Tillsätt yoghurten, det smälta smöret och lemon curden och rör om igen. Fördela smeten i fyra olika små skålar och rör ner en karamellfärg i varje. Varva de olika färgerna i formarna, jag använde först silikonformar (lagerhouse) och sen småbrödsformar (ica) och stoppa in i ugnen i ungefär 12 minuter.
Sen är det bara att bjuda hem en god vän och äta.

Kanske eventuellt ta kort på skapelsen också.

Hoj!


2 kommentarer:

  1. Jättefina muffins och enkelt recept! Tänker testa detta imorgon till min systersons födelsedag. Ca hur många muffins blir det tro?

    SvaraRadera
  2. fan jag ska testa det här!!!!!!!! så sugen!

    SvaraRadera