söndag, oktober 24, 2010

Björnbär och kokos

Sitter just nu i en buss på väg till Kalmar för att spela match och här bakas det inte så mycket nytt. Så ni får ett mumsigt recept från muffinsboken jag gjorde som projektarbete i Gymnasiet.


Recept:
1 dl fiberhavregryn
1 dl mjölk
2 ägg
2 dl socker
1 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
3 dl vetemjöl
1 dl kokosflingor
50 g smält smör
2-3 dl björnbär

Värm mjölken 1 min i mikrovågsugn och häll den över fiberhavregrynen. Låt det stå och svälla 5 min. Vispa ägg och socker pösigt. Blanda vaniljsocker, bakpulver, vetemjöl och kokosflingor och rör sedan ner dom i smeten. Tillsätt smält smör, björnbär samt havregryn och mjölk och blanda så att björnbären fördelas i smeten. Klicka ut i 12 st muffinsformar och grädda mitt i ugnen på 225°C i ca 15-20 min.

1 kommentar:

  1. AH, gud så gott!
    Och jättefin blogg du har :)

    SvaraRadera