onsdag, december 08, 2010

Annas julkalender lucka 8



























El lucko 8. Pysslet som jag gjorde igår. En liten krans på min dörr. Det är lite halvkrångligt men får man bara till snitsen på att tejpa på bladen är det inte så svårt.
























Börja med att ta en plastpåse som känns rätt tjock och går att forma lite så som jag gjort. Sen tar du en tejp som också är ganska stabil, silvertejp funkar nog bra. Jag hade en sådan man tejpar kartonger med.
























Tejpa ihop påsen till en ring. Smack. Sen är det bara att börja klippa ut löv av papper och tejpa på ringen. Här använde jag vanlig tejp.
























Tyvärr råkade jag glömma ta kort på nästa moment. Men jag hade i alla fall två olika sorters papper som ni kan se här. Jag utgick ifrån det bruna pappret och klippte massor av löv som jag tejpade på, ett i taget. För att inte behöva klippa ett löv i taget klippte jag en lång remsa som jag vek fram och tillbaka och klipte sedan halva löv från båda sidorna så att man sen kan veckla ut dem och de har ett fint veck på mitten. (Svårt att förklara)
Ett tips är att inte göra för stora blad. Det gjorde jag först nämligen och fick sedan fixa till dem efter att de satt på vilket var lite jobbigt.
Sen klippte jag bara några små röda blad och stack in i mellan de bruna för att få lite liv i kransen.
























Så här kan det bli. Jag fäste ett fint papper med tejp i bak bara. Sen klippte jag ett litet hjärta och satte på ena änden och lät den hänga ner i mitten.

1 kommentar: