fredag, februari 11, 2011

Rostårtan

Hej. Då hälsar vi insidan av rostårtan välkommen.

Det skulle bli ett hjärta. Kanske inte blev det mest välformade men ganska så fint ändå.

Själva tårtan är gjord av enkla sockerkaksbottnar. Med citronfrosting som fyllning och topping och allt. Sen bredde jag på lite körsbärssylt på toppen under rosorna för att få lite syrlighet in i det hela. Mitten är gjord av lite red velvetkaka som jag mosade med en gaffel och blandade ihop med lite frosting.

Fint när man tar med kamera och tårta till skolan. Då kan man till och med hamna med på bild själv. Och det hör ju inte till vanligheterna här. Trevligt tycker jag.

Just det. Hur man gör hjärtat i mitten. Det hittade en go twittrare och skickade till mig. Så här gör man.





3 kommentarer:

  1. Anonym10:45 em

    Älskar din fina tårta, önskar jag fått smaka !

    SvaraRadera
  2. vilken fin tårta! det var verkligen häftigt det där med hjärtat i mitten :)

    SvaraRadera
  3. Har nyss hittat till din blogg och jag gillar den redan :) Och galet sugen blir då jag ser din tårta att baka en med nu på direkten! :)

    SvaraRadera