onsdag, februari 23, 2011

Svar på frågor

Catharina:
Var föredrar du att köpa bakprylar, på nätet eller i affär?
Jag handlar nog lite både och. Jag bor dock jättenära tårtdecors fysiska butik så där handlar jag nog oftast.

Ronette:
1. Finns det någon speciell anledning till att du är så intresserad av bakning?
2. Vilket är ditt bästa recept som är enkelt, gott (såklart), och laktosfritt? :)
1. Hm, nja. Jag vet inte riktigt. Det är väl något jag fått från mor och mormor skulle jag gissa på.  Ser det lite som terapi. Skönt att göra något som alltid är uppskattat.
2. Svårt... Finns ju många goda småkakor som inte innehåller laktos. Får nog bli något sånt. Annars kan man ju alltid använda sig av typ soyaprodukter.

Kåny
Om man ska baka en kaka, är det bara att baka den då eller måste man göra något mer?
Haha Conny.. Jag tycker du ska börja med att baka kakan och sen kanske bjuda på den.

Filip Svante Andersson
Vad är ditt rekord på antal medelstora muffins du lyckats få plats med på en och samma plåt i ugnen?
Hej Filip. Jag brukar använda mig av en muffinsplåt. Den har plats för 12 muffins. Fler än så gör jag nog inte i taget. Inte när det handlar om mellanstora muffins i alla fall.

Angela hos Mormor Magda
Jag undrar om du brukar använda grönsaker när du bakar?
Exempelvis skulle det ju bli en himla cool färg om man använde rödbeta i glasyren - en Hello Kitty cupcake utan tillsatser!
Hej. Nej det brukar jag faktiskt inte göra. Dåligt av mig. Ska nog ta och börja experimentera lite med det.

Lina
Hur fick du till dina star wars figurer till cupcakesen? grymt snyggt gjort! imponerande!
Jag hittade en bild som jag ritade av och hade som mall. Sen skar jag ut dem för hand med en liten kniv i sugarpaste och fyllde i det svarta med en sån food colourpenna. Tack.

Ida
Vad är det roligaste att baka? vart köper du helst formar/strössel? vem inspireras du utav? vad är det för sport du "utför", innebandy? fotboll? är bakning något du skulle vilja arbeta med? vilken är din favoritfilm och vad lyssnar du på för musik?

fin blogg, fina cupcakes, fin du!

Det roligaste att baka är nog cupcakes, finns så mycket olika saker att göra med dem. Strössel köper jag på massa olika ställen på internet. Formar brukar jag köpa på lagerhaus. Jag inspireras av massa goa tjejer och killar där ute. Amy Atlas och bakerella för att nämna två. Jag spelar innebandy. Bakning är inget jag vill arbeta med. Inte just nu i alla fall. Just nu vill jag bli art director och satsar stenhårt på det. Min favoritfilm skulle kunna vara the hours. Och min favoritmusik hittar du här!


Tack för alla goa frågor. Ni är fina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar