fredag, juli 29, 2011

Svar på frågor

Hur kom det sig att du började få intresse för bakning?
Både mamma, mormor och farmor har bakat mycket goda grejor. Och jag har alltid gillat att äta upp det. Sen har jag alltid pysslat mycket så jag tror det är lite därifrån.

hej! :)
Hej!

Vad är det för reklamskola du går? Har du någon särskild inriktning där och hur trivs du? (kanske verkar dum nu om du redan klargjort det här någonstans)
Nä det har jag nog faktiskt inte gjort. Jag har läst till Art director på YH Göteborg (Ky akademien) och har ett halvår av praktik kvar. Tycker utbildningen har varit superbra. Det är mycket vad man gör det till själv såklart men jag älskar branschen och att hitta på bra idéer.


Hur finansierar du ditt bakintresse? Det måste bli så dyrt att baka så mycket, och vem äter upp allt?
Hm.. Jag bor ju hemma så många ingredienser kommer från mamma och pappas inhandlingar. Det brukar nog vara de som äter upp mycket. Och David såklart.


Gillar du bara att baka eller har du ett matintresse också?
Matintresset är ju betydligt mindre. Men det är klart att det finns där. Jag älskar mat.

När började du baka (liksom for real)?
Det var nog i gymnasiet när jag gjorde mitt projektarbete (en muffinskokbok) som jag kom på att jag verkligen hade känsla för det. Och sen när bloggen blev lite mer en bakblogg typ för ett år sedan blev det ännu mer for real.

Gör du många recept själv, från grunden? Och isåfall, hur ska man tänka? Bästa tipsen?
Det gör jag egentligen inte. Jag har många grundrecept som jag haft i hundra år som jag kör med och ändrar lite i. Så jag har egentligen inga tips. Men har man ett bra grundrecept finns det ju ingen anledning att hitta på ett eget. Då gör man det till sitt eget genom olika smakkombinationer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar