tisdag, januari 13, 2015

Chokladmousse på tre ingredienser

Nu ska ni få mitt allra bästa recept på chokladmousse. Den har jag gjort jättemånga gånger och blir alltid bra. Det går jättesnabbt och man behöver bara tre ingredienser för att göra bas-varianten.

För er som följer mig på Instagram kan detta kanske kännas igen. Vill du följa mig där heter jag såklart kvinnan.



Du behöver:
2dl grädde
100g choklad
2 äggulor

Gör såhär:
– Värm chokladen i micro eller över vattenbad så den smälter. Låt svalna lite.
– Vispa grädden i en bunke.
- Separera ägggulan från vitan och rör ner gulan i chokladen.
– Blanda chokladen med lite av grädden. Vänd sedan ner allt med resten av grädden.
- Lägg moussen i fina glas och ställ in några timmar i kylen så den stelnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar