fredag, februari 27, 2015

Den virkade krukan

I helgen var jag och Henke en bit utanför Kungsbacka i någon blom-och växtaffär för att inhandla lite grönt till vårt hem. Jag tittade drömskt mot olivträden och började mumla något om att nån dag kanske vi kan köpa ett sånt när det får plats.
Men nu undrar jag varför ingen sagt att det finns små olivträd. För helt plötsligt stod det ju där med en stor osynlig skylt med mitt namn på.

Passande nog har jag typ sen i höstas virkat på detta lilla projekt utan något egentligt mål. Fram tills olivträdet äntrade vår lägenhet. Då kom Aha-upplevelsen. Och jag stoppade helt enkelt i krukan i den virkade grejen.

Någon virkförklaring kan jag tyvärr inte bjuda på. Mer än att snöret är köpt på Granit och virknålen är storlek 6. Jag gick på känsla och den är rätt skev. Men jag är jättenöjd ändå.









11 kommentarer:

  1. Superfint! Och vilket fint olivträd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Ja, visst är det!

      Radera
  2. GODASTE OCH LÄTTASTE TÅRTAN!

    http://nouw.com/hanshen/tarta-a39-la-adam-17861649

    SvaraRadera
  3. Så fint! Vad duktig du är :)
    Har faktiskt aldrig testat på att virka, måste ta tag i det någon gång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sandra!
      Klart du ska. Virka är ganska lätt och det går att experimentera mycket :)

      Radera
  4. Men vad fint! Smart idé att virka till krukan och jättefint val av växt till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Ja, tyckte den passade fint till oliven :)

      Radera
  5. Jättefint! Virka fler och sälj in någonstans. Tror det kan bli en riktig inrednings-hit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack Lisa! :) Vi får väl se.

      Radera
  6. Skitsnyggt! Vilket ballt garn - blev så himla fint när det virkades. Och så häftig idé med textila krukor. Helt nytt tankesätt för mig men nu har jag spanat det lite varstans på sistone och jag gillare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, visst blev det. Virkar på en ny just nu. Ska nog testa med lite tjockare snöre nästa gång bara för det tar sin lilla tid. :)

      Radera