tisdag, maj 12, 2015

Gbgftw: Made in china

Jag har länge tänkt att jag borde börja skriva av mig lite efter att vi varit ute och käkat. Så det tänkte jag börja med nu. Hoppas det blir uppskattat. Restaurangerna vi besöker lär ju mestadels ligga i Göteborg så därför fick detta lilla inslag heta gbgftw i sann internetanda. 
Betyg: 2,5/5

Länge har vi varit sugna på att traska in på en av aveyfamiljens nyare ställen på tredje lång, Made in China. Men det har bara inte blivit av. (Förutom en gång när vi drack drinkar). Fram tills i torsdags då vår nya äta-ute-oftare-tradition förde oss dit. Via två andra ställen som inte hade bord. Men ändå. Vi fick ett högt bord längst in bredvid ett annat sällskap och jag som för dagen hoppade på kryckor pga en dum fotbollsincident hade lite halvsvårt att sitta bra då jag inte nådde ner så bra med mina korta ben till fotstödet. Men var mest detaljer.

Väl på plats fick vi en seg servitör som glömde ge oss vatten och pratade för tyst. Förutom det fick vi en bra beskrivning av menyn och valde att beställa in tre mindre rätter och en stor att dela på. Det blev några kycklingdumplings, en crispy pork, en annan kycklingrätt och den stora rätten var med högrev och nudlar. Till det drack vi Rådanäs IPA. Henke hade egentligen spanat in en annan öl men den var slut.
Efter maten tog vi en chokladefterrätt med bönglass och krisp. Jag fick byta ut nötkrispet mot sesamkrisp vilket var snällt så jag slapp dö.

Summan av kardemumman då? 
Vi betalade typ 750spänn för kalaset och vi tyckte väl kanske att det inte riktigt var värt. Allt var gott men liksom inte jättegott. Crispy pork-rätten var iof jättegod. Men det andra var ganska slätstruket. Så var det med det. Jag hade kunnat ta två crispy pork och druckit drinkarna, då hade jag nog varit mer nöjd.
Vi ger Made in China en 2,5/5 i betyg då varken maten eller servicen levde upp till förväntan.
Tyvärr. Kommer nog säkert gå tillbaka och dricka någon drink dock!

Uppifrån från vänster, kycklingrätten jag inte minns riktigt vad det var. Till höger med skålen kycklingdumplings med groddar och soya. Och längst ner crispy pork med sparris och chili.
Och som bilden visar såg allt rätt så likadant ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar